Noile case de marcat cu jurnal electronic trebuie sa fie avizate tehnic

Noile case de marcat cu jurnal electronic, ce vor deveni obligatorii de la 1 iunie si 1 august 2018, adica in doua etape, trebuie sa fie avizate tehnic, inainte sa fie scoase pe piata catre companiile distribuitoare. Conform unui proiect de ordin publicat luni, pe data de 18.12.2017, pe site-ul Ministerul Finantelor Publice, pe acestea le vor inlocui treptat aparatele de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.

Afla mai multe:

casa marcat

Institutul National de Cercetare - Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti este institutia publica ce emite avizul tehnic favorabil pentru noile case de marcat cu jurnal electronic

Importatorii si distribuitorii care aduc pe piata din Romania aceste aparate de marcat si solicita avizul tehnic in acest sens trebuie sa depuna la ICI urmatoarele:

- cererea prin care solicita eliberarea avizului tehnic;
- prospectul, manualele de utilizare, programare si documentatia de service, in original sau copii conforme, traduse in limba romana, pentru aparatele de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;- declaratia producatorului privind rezistenta la conditiile de mediu, tradusa in limba romana, in cazul celor provenite din afara tarii;
- copia Declaratiei de conformitate CE, precum si a Certificatului de Conformitate examinare CE de tip in cazul taximetrelor;
- documentatia tehnica de implementare a jurnalului electronic, precum si dispozitivele si/sau programele de citire a memoriei fiscale si programele de citire si de verificare a integritatii fisierelor jurnal electronice, traduse in limba romana, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;
- declaratia producatorului cu privire la asigurarea stocarii datelor si functionarea ceasului de timp real pe perioada minima prevazuta de normele metodologice;
- declaratia producatorului cu privire la modulul criptografic, din care sa reiasa certificarea acestuia in conformitate cu standarul prevazut de normele metodologice;
- un aparat, ca model de referinta, pentru efectuarea testelor, o memorie fiscala goala, o memorie fiscala la limita de umplere si un dispozitiv de memorare jurnal electronic;

ICI Bucuresti testeaza

- programarea aparatului de marcat electronic fiscal;
- functiile obligatorii;
- programul aparatului de marcat electronic fiscal;
- memoria fiscala;
- jurnalul electronic;
- operarea in cadrul unui sistem de gestiune(daca este cazul);
- posibilitatile de inlaturare a situatiilor de pana.

Modelul aparatului de marcat electronic fiscal avizat tehnic este inseriat de catre ICI Bucuresti, care emite avizul tehnic si aplica o eticheta ce cuprinde numarul acestuia. Eticheta va fi aplicata astfel incat sa nu poata fi inlocuita si sa nu permita accesul in echipamentul avizat.

Noile case de marcat cu jurnal electronic: care sunt obligatiile firmelor

Firmele care vand bunuri si servicii catre populatie vor fi obligate sa treaca de la actualele case de marcat cu jurnal pe hartie la case marcat cu jurnal electronic, racordate la sistemele ANAF, pentru reducerea evaziunii fiscale. Termenele de aplicare, amanate de mai multe ori, sunt urmatoarele, pana in prezent.

Pentru utilizarea exclusiva a caselor de marcat cu jurnal electronic termenul comun este 1 iunie 2018, pentru firmele mari si pentru firmele mijlocii.

Firmele mici au termen 1 august 2018 sa treaca si ele la casele de marcat cu jurnal electronic. Data la care se va interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rola pe suport de hartie va coincide cu data limita la care utilizatorii au obligatia sa se doteze cu noile aparate de marcat, respectiv 1 august 2018.

Obligatia introducerii caselor de marcat cu jurnal electronic va reveni astfel tuturor operatorilor economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/ debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.

Norme de venit PFA 2018

Ilinca Maria

Normele de venit pentru PFA, aferente lui 2018, au fost publicate la inceputul anului pe site-ul oficial al institutiei ANAF

IA LEGATURA CU NOI

Pentru mai multe informatii sau pentru a stabili o intalnire va rugam sa ne contactati la telefon sau sa completati formularul de mai jos. Va asteptam la sediul nostru, mereu pregatiti sa va oferim promptitudine si seriozitate in efectuarea serviciului financiar contabil.

Cabinet Contabilitate ASD CONTABILITATE & CONSULTANTA FISCALA S.R.L. | CIF 14268020

Str. Ion Manolescu, nr. 4, bl. 131, sc. 1, et. 9, ap. 48, interfon 48, Sector 6, Bucuresti

Program: Luni - Vineri 09:00 - 15:00

office@asdcontabilitate.ro

0756 803 871

0721 809 038